måndag 11 juli 2011

2:a plats på Slottsskogen MTB i Göteborg.

Blev lite tight till tävlingen idag. Vi kom iväg lite sent och sen hade någon stackare fått sin långtradare sprängd på vägen till Göteborg.
Vet inte vad han hade i lasten men lastbilen såg ut som någon kastat in en napalmbomb i den. Hemsk olycka
Jag hoppas föraren klara sig för det såg riktigt nasty ut.
Tur för oss så skött de fram starten så vi kund köra.
Det var en grymt teknisk bana med en massa snabba 180 graders kurvor och många korta men branta uppförsbackar. Här gällde det verkligen att bromsa vid rätt tillfälle så att man fick farten med sig ur kurvorna.
Jag gjorde väll som jag brukar göra och tog starten och lyckades hålla det ett varv. Sen kom Magnus och körde om och kort efter kom Linus och Stefan.
De kom i ganska hög fart så jag orkade inte hänga på. Blev själv ett tag men sen kom Johan som körde elit ikapp och honom orkade jag hänga på.
Låg bakom där ett varv sen såg jag att vi börja komma ikapp Linus.
När vi kom om honom så såg jag även Stefan inte var långt framme.
På mitt sista varv gick jag om Johan och började jaga ordentligt och kom ikapp när det var typ 1,5 km kvar.

Visste inte riktigt hur jag skulle göra då det var lättåkt sista 400 metrarna och ville inte dra hela vägen för att sen bli ifrånspurtad.
Men jag fick en liten lucka innan vi kom ut på det lätta partiet så jag drog på en långspurt i alla fall.

Jag kom in först i den långa högerkurvan innan mål så det var bara att hålla innerspår och sen gå ut för fullt på målrakan.
Blev äntligen en pallplats i år så det var riktigt skönt. Pallplats
Nu är vi på väg upp till Borås där SM skall gå. Nu kan jag sova gott och hoppas på en lika teknisk och rolig bana på SM som här i Göteborg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis!

Får vi se ny bild i headern på sidan nu i rätt klubbdress?

Jocke

Anonym sa...

Jag håller med! Grattis!
Såg inte mkt av er i Rättvik, men resultaten visar att du har krafterna tillbaks! Skönt! Själv har kört lite över 3 timmar där. Jag hade mer att ge men var i kapp i skogen med mkt folk, så där förlorade tid flera flera tillfällen! Nån "fuling" har lärt mig hur man kör i skogen aggressivare, så jag är bättre nu när det är stökigt! ;-) mvh; oliver

Per Kumlin sa...

Tackar tackar, ja den där headern får jag fixa efter semestern när jag har en riktig dator som jag kan redigera bilder med.
Bra kört där Oliver, jag undrar vem den där "fullingen" är...:-)
Vi hade vårat tält ovanför starten och målet där satt jag och hecka innan start och efter mål:-)