torsdag 28 juli 2011

Kelso distanstur

Blev en vända till Kelso idag för att testa banan som jag skulle ha tävlat på. Det var 26km ditt så det blev en bra uppvärmning. Det var ganska exakt samma bana som förra året. Riktigt grymt, först en riktigt lång och ganska brant backe upp till toppen och sen var det bara små upp och ner på toppen med en massa tighta och roliga kurvor och riktigt hårdpackad och snabb singeltrack. Jag körde runt 4 varv och jag tror banan var runt 8km lång. Det blev dock bara 2 varv som var hårdkörning. Bästa varvet blev på 17:16 med ett par felkörningar. De som tävlade igår körde 3 varv och vinnaren hade en snittid på 16:30 så jag verkade inte vara så långt efter. Det var fin utsikt uppe på toppen av Kelso.Kelso
De hade små utsiktsplatser längs med hela bergskanten om man ville ta en paus och bara sitta och njuta.Scott Spark RC
En liten damm fanns nere vid foten av berget.Kelso
Men de hade en liten sjö med en fin strand om man fick lust att bada också. Jag var glad att jag tog med mig Camelbak:en på 3 liter. För den gick åt tillsammans med en stor vattenflaska på passet. Det blev 4 timmar och 30 minuters körning totalt så jag behövde de där 4 liter vätska i värmen som är här. På kvällen blev det middag hos min morbror Jonas sen blev det en sval och skön promenad till kajen.Promenad

Inga kommentarer: