söndag 10 juli 2011

Mörksuggejakten avklarad

Blev samling vid start och målområdet vid 08:30 för att sätta upp Scotttälten och ha lite genomgång. Scott tält
Starten gick vid 10:00 och som vanligt så tappa jag ganska mycket upp till Vidablick.
Men idag körde jag lite aggressivare utför och lyckades köra ikapp en ganska bra grupp.
Det var ganska bra samarbete i gruppen så vi höll bra fart.

Som vanligt hade jag svårt att hänga med uppför men jag lyckades klamra mig fast där bak och i skogen så kunde jag vila upp mig igen.
Tyvärr så är det inte så tekniska stigar så det är svårt att dra iväg.

När det var 1,5 mil kvar kom vi till ett småtekniskt parti och jag försökte hitta ett spår att köra om på men det gick käpprätt åt helvete. Båda hjulen bara förvann och jag flög rakt in i skogen. Vet inte hur jag lyckades landa men det kändes som min vänstra stortå tog nästan hela smälen följt av vänstra ringfingret och knät.

Det var ingen större fara så det var bara att hoppa upp och trampa iväg igen.
Fick köra resten av loppet själv men lyckades komma ikapp och om några stackars avhängda.

Kom i mål på i 8:e plats i H30 så jag får vara ganska nöjd. Tyckte jag tagit ut mig så gott det gick och jag körde bra i skogen förrutom vurpan så jag tror inte jag kunnat disponerat loppet så mycket bättre.

Nu är vi på väg till Örebro i en fulsmockad CRT buss. 9 pers med 10 cyklar och full packning för en vecka. Fullpackad buss

Inga kommentarer: