tisdag 3 april 2012

Blev en Snäckantur på landsväg idag

Blev till att premiärköra min Scott FOIL 10 i Sverige idag.
Tog en tur med Snäckangänget ifrån Huddinge idag. Vi var runt 10 pers som skulle ut på en 5 mils runda i det fina vädret.
Happymtb tur
Vi drog ut mot Haninge och vi skruva upp tempot ganska tidigt. Försökte hålla farten så gott jag kunde och låg långt fram hela tiden.
Vi körde sen vägen mot Dalarö och Årsta Havsbad men veck av mot Västerhaninge.

Där började de lite mer backiga partierna och jag försökte trycka på lite uppför för att ta död på mig själv.
Vi körde hem via Tungelsta, F18 och Tullinge där vi körde sista slutspurten uppför backen till korsningen mellan Tullinge och Flämingsberg.
Blev lite taktikkörning sista kilometern men jag fick till en bra spurt och tog hem den.
Var ett riktigt kul pass i fint väder och trevligt sällskap.

När jag kom hem så mötes jag av Oskar som tyckte det var lite dåligt med luft på min MTB.
Scott Scale 35
Han är för rolig den lilla krabaten. Han har lärt sig att slangen ska sätas på ventilen men har inte riktigt finmotoriken att få på den.
Så den hänger bara där, sen ställer han sig och pumpar för glata livet. Han är för sött.

Inga kommentarer: