lördag 14 april 2012

Keps Cup i Brantebrink blev en snöig historia

Vaknade upp till ett inte allt för fint väder. Fan snö i mitten av april vad fan är det här??? Inte helt ovanligt men så djävla tråkigt.
Hade tänkt cykla till Keps Cupen i Brantebrink men det var bara att glömma nu. Det var nästan så att jag gick och la mig igen för jag hade ingen motivation att halka runt i snöslask runt en timme.
Körde dit ändå och testade ett varv på banan och det tog runt 20 minuter i halvlugnt tempo.
Det var typ 1-2 dm snömod runt hela banan och det var halt som satan.
Tror nog det här är en av de värsta förhållanden som varit under Keps Cups historia sen början av 90-talet som jag började köra.

Runt 0:an snöblandat regn halt och moddigt, kan nog inte bli mycket värre, kanske ännu mer snö.
Alla klasser fick dra ner ett varv så det blev 4:a för mig som körde i H30.
Starten gick och jag var inte alls på top. I vanliga fall tar jag alltid starten och brukar kunna hänga med tätten runt ett varv men nu var jag helt off.
För att ha något grepp överhuvud taget så fick jag sitta hela tiden för så fort jag reste mig så gled cykeln iväg.
I nästan alla backar fick jag kliva av och gå så det här var verkligen de sämsta förutsättningarna för mig som hatar att springa med cykeln och gillar att stå upp och trampa.
Min motivation var verkligen nere på 0 nu.

Det kändes som det bara blev distansfart för mig då det var svårt att ta i när det var så halt.
Rulla runt mina 4:a varv iallafall men det gick inte fort.
Jag måste verkligen bli bättre på att kunna ta ut mig trots att det är taskiga förhållanden och motivationen inte är på top för det här kändes bara helt onödigt när jag rullar runt på halvfart och knappt blir trött.

Får se hur det blir i morgon. Keps Cupen verkar inställd men Micke, Gunnar, Ville och Samuel tänkte anordna en tävling vid Fiskartorpet med samling 10:00 och start 10:30.
Känner jag mig som idag så hoppar jag nog det, men är jag lite mer motiverad så kanske jag kör.

Inga kommentarer: