lördag 28 april 2012

Kolmårdsbiken blev tyvärr också fiasko för mig

Visste inte riktigt hur formen var idag men det började bra i alla fall.
När starten gick hängde jag med ganska bra i första gruppen. När vi kom in i skogen så lyckades jag ta rygg på Ville så det kändes grymt bra.

Efter veckans regnande så var banan väldigt lerig och tungkörd så jag hade inte så stor nytta av min teknik då det bara gällde att gå på råstyrka och orka trampa genom skiten.

Hängde på Villes grupp ett bra tag men när vi kom till ett lerhål så var det en som tvärnitat framför mig så jag fick svänga åt sidan och flög över cykeln.

Tappade även min flaska så jag fick springa och hämta den så där var den klungan borta.
Blev ikappkörd av Stefan och Martin från CRT och när vi kom till lagningen så ville jag ge lite lucka så alla skulle få dricka.
Dock sakta Martin in och gick in i depån så jag fick ta flaskan och försöka jaga ikapp.

Vid något tillfälle så tappa jag såklart flaskan så jag han inte dricka något och fick gå tom på andra loopen.

På tredje blev det lite strul igen så jag fick stanna och ta en extra flaska.
Började även få ont i ryggen så nu kändes det som det var helt kört.
Rullade igenom sista loopen i maklig fart och blev ikappkörd av några till.

Typiskt att jag ska klanta till det när det gick så bra i början. Sparken gick som på räls också nu när alla skruvar satt fast så nu är det bara jag som ska vara i trim också.

Resultat från Kolmårdsbiken kommer upp här sen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

BRA KÖRT ÄNDÅ TYCKER JAG! SKÖNT ATT 29:ER'N FUNKADE FINT! SÅG DIN LILLA FAMILJ, MEN INTE DIG...

ANNARS FÖR MIG VAR DET FÖRSTA START MED TÄVLINGSKLASSERNA O DET VAR SPÄNNANDE! GICK VÄL OKEJ...VAR GANSKA SLUT PÅ SISTA...BÖRJADE KRAMPA LITEGRAND VID STORA UPPFÖRSBACKEN VID 44KM...IAF 51:A PLATS 3:14:57
VI HÖRS/OLIVER

Per Kumlin sa...

Ja jag lyckades missa dig också. Jag som tagit med mig handuken och allt.
Bra kört. Hörres senare

Anonym sa...

HANDUK O ALLT...DET VAR ROLIGT...
VI HÖRS...