tisdag 28 augusti 2012

Blev vila och mek med cykeln ikväll

Idag blev det vila ifrån träningen. Dock blev det lite med med min Spark RC.
Jag har inte bytt olja på framgaffeln på hela säsongen så jag tyckte det var dags.
Den har gott fint hela tiden och jag har inte kört så mycket med den men enligt DT så ska den servas en del.
Tog loss ytterbenen och tömde den på olja och inspektera bussningarna.
Den såg oförskämt fräsch ut för oljan var klar och fin och det var inga repor eller förslitningar på bussningarna eller benen. Det var bara att torka ur och sätta i ny olja så var det klart.

Har haft ett litet knak när jag står upp och trampar. Misstänker att det kan vara vevlagret så jag tog loss och fetta in det medans jag ändå höll på att meka.
Det var inget glapp och lagerna rulla fint. Torka av dem och feta in lite så förhoppningsvis så blev det tyst nu.

Ja nu är Sparken redo för sista tävlingen i Långloppscupen då det är Bockstensturen nere i Varberg i helgen.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: