måndag 19 maj 2014

Vilodag och Windowsuppdatering

Idag blev det lungt ifrån träningen. Blev som vanligt mycket på jobbet så jag satt över 2 timmar. Hade tur då min mor kunde ta hand om Oskar medan jag var borta.
Fick för mig att jag skulle starta om datorn då den började bli lite seg, den har typ gott i ett par månader utan tillsyn.

Trodde nästan jag hade fått något virus för den ville absolut inte starta om.
Försökte med allt. Öppna Explorer och köra CMD fungerade inte. 

Hade gjort ett vbscript för att starta om och det fungera heller inte. Task Manager starta men det gick inte att köra shutdown.exe. Tänkte jag skulle få igång powershell och köra "Restart-Computer-Force" men den ville inte heller starta.
Efter ca en halvtimme så starta den om och då var det ett helt gäng hotfixar som skulle på.

 Ibland kan Windows vara lite segt. Men nu går den som en klocka igen och allt startar snabbt.

Inga kommentarer: