söndag 18 maj 2014

Landsvägs TT Markim

Idag blev det till att damma av min min Scott FOIL 10:a.
Har tyvärr inte kört så mycket landsväg men nu var det premiär för i år att köra i grupp.
Uppsala CK hade anordnat ett TT ute vid Markim norr om stan som jag tänkte att jag skulle testa.
Ville få några timmar i sadeln så jag cykla ditt och hem också.
Vi skulle köra 2 heat på deras 32km bana.

Första varvet gick lite lugnt i början men sen avlöste utbrytningarna varandra hela tiden.
Hade lite problem att håla hjul ibland då jag inte viste hur banan gick och jag var ringrostig när det gäller att ligga i klunga.
Fick nog dra lite för mycket då jag var lite osäker på hur jag skulle ligga i klungan och på vilka som jag skulle jaga ikapp och inte.
Men det var grymt kul och jag lyckades håla mig långt fram och kom med i främsta gruppen in mot mål.
(Fotot taget av Anders Olsson)

Hade inte så mycket spurtben kvar så jag blev ifrånåkt de sista hundra metrarna.

Blev lite vila några minuter innan nästa heat sen var det dags att gasa på igen.
Nu gick det grymt fort i starten och jag var inte riktigt med på det och tappa klungan då jag kom iväg sent.

Fick ligga och käka styrlinda ett bra tag innan jag kom ifatt.
När jag hade kommit tillbaks till klungan så var det ett gäng som drog iväg på en utbrytning och jag hade inga krafter kvar att jaga ikapp.

Det blev lite dåligt samarbete i början då ingen ville dra, alla var säkert lite krispiga precis som jag.

Men efter ett tag så kom vi igång och de flesta hjälpte till.
Utbrytargruppen hade då tyvärr fått en för stor lucka till oss så vi han inte riktigt ikapp.
När vi börja närma oss mål så såg vi dem i horisonten och det började ryckas friskt i våran klunga.
Jag lyckades komma rätt i spurten och tog en 2:a plats där som jag får vara riktigt nöjd med.

Blev till att cykla hem sen och vi han med ett litet snabbfika där några tog en glass.
Själv blev det bara vatten för min del.
Fick ihop 130 km på 3:40 så det får jag vara nöjd med.

Inga kommentarer: