tisdag 20 maj 2014

Väsjöbacken korta x 10 med ett KOM

Blev en sväng till Väsjöbacken efter jobbet idag. Planen var att köra kort och hårt så det gick bli 10 gånger uppför den korta delen som börjar vid huset mitt i backen.

När jag kom upp så var Johan och MTB Täbys ungdomsgrupp där och träna. Kul och se så många framtida hopp köra mountainbike.















Det var ganska halt i gruset när jag skulle stå upp och spurta så det gällde att få ner kraften till marken och ha fäste kvar så jag inte bara stod och spann.

Bäst för dagen kändes det när jag körde på ganska tunga växlar och halvstod.
Lyckades med bedriften att ta ett delat KOM på Strava. Det är inte ofta jag lyckas med det i en uppförsbacke så det kändes riktigt bra.

10 intervaller tog verkligen musten ur mig. Stod och hyperventilera ett par minuter efter varje intervall så de som såg mig undra nog om jag var riktigt klok.















I morgon blir det lite lugnare träning för att ha lite krafter kvar till Borlänge Tour i helgen.

Inga kommentarer: