lördag 10 maj 2014

Billingeracet avklarat

Det blev riktigt fint väder till slut. Det såg lite gråt ut på morgonen men fram till starten så började solen titta fram.
Jag fick stå i första led då det gick ganska bra förra året så det var skönt.
Började med den härliga backen upp till Bilingen och jag tyckte jag hängde på ganska bra för att vara mig.
Hamnade med en bra grupp med Isak och ett gäng till och vi hjälptes åt med farthålningen.

Sen kom den andra långa och skapligt branta grusvägen där jag tyvärr tappa.
Blev till att ligga och borra mycket själv därifrån, hade lite hjälp ifrån Isak som kom 2:a i junior.

När det var ca 15km kvar så kom vi ifatt gruppen jag tappat förut.
Försökte återhämta mig lite där men sen försökte jag köra ifrån lite och fick Isak Strömberg med mig.
Blev ingen riktig stöt så de andra kom tillbaks efter några km.

Sen var det bara strupen kvar som skulle slakta det lilla jag hade kvar i benen.
Det var 2 som drog iväg och jag försökte hänga på och fick Atle Hansen efter mig.
Lyckades inte köra ikapp de 2 men tryckte ifrån Atle på det brantaste partiet på slutet.

Rullade in på en 5:e plats i H30 så det får jag vara nöjd med.
Det var skönt att jag hade krafter kvar på slutet för det hade jag inte föra året.
Jag kom in på typ samma tid som föra året då det var tort och några kilometer kortare.
Kul att det går framåt. De som var framför mig i H30 var i en klass för sig, där hade jag inte mycket att säga till om idag.
I elit så var det Calle Friberg som tog segern före Mikael Flockhart och Fredrik Eriksson. 4:a kom Lars Bleckur ifrån Teamet.
Lars fick vara med på prisutdelningen så det var kul.
Nu har vi en härlig resa hem. Tur att det är söndag i morgon.

2 kommentarer: