tisdag 6 januari 2015

Skön distans på fina vägar

Idag fick jag till ett distanspass igen. Vilken perfekt dag att köra på, runt -1 grader och stenhårt och tort överallt, kan inte bli bättre.
Det är riktigt kul att köra när det är så fint väder ute. 
Blev en vända till Järvafältet och sen ut mot Kallhäll och alla fina stigar utmed vattnet mot Hässelby.
Det finns en hel drös med fina stigar runt vattnet så det går nog att hitta ganska många mil i skogen där om man letar runt lite.
Blev några felkörningar där jag hamna på ställen där jag fick gå men det gjorde ingenting.
Drog sen vidare mot Ekerö och tog ett varv på Fornstigen.
Det gick att cykla överallt men jag var lite övermodig på ett ställe och tänkte att jag ska ta A-linjen rakt ut istället för att ta fegvägen runt.
Gick inte så bra då jag fick släpp på bakhjulet och sen satte hjulet i en vass sten och fick punktering.
Hade slang med mig så det var bara att laga och köra vidare.
Fick ihop 9 mil på 4 timmar och 45 minuter så det får jag vara nöjd med.

Nu blir det lite vällförkänt middag på Lionbar.


Inga kommentarer: