lördag 24 januari 2015

Träffa Dacia och Duells på bilmässan idag

Jag och Oskar var på bilmässan i Älvsjö tillsammans med mina bilintreserade kompisar Niklas, Stefan, Henrik och Kent.
Det är alltid kul att provsitta alla nya bilar och motorcyklar och drömma sig bort.
Vi började på motorcykelsidan och det verkade som Oskar trivdes bäst där. Han skulle upp och hoppa på allt han såg, både stort som småt.
Fyrhjulingar var kul och lite mer stabila att sitta på.
Men en sån här liten cross såg inte helt fel ut heller.
Jag hamnade i Duells monter och snackade lite och där fick Oskar syn på deras grymma skoter eller vad det nu skall kallas för.
En brutal snömaskin såg det ut att vara.
Sen bar det väg in i bilavdelningen för att flukta på alla nyheter som kan vara kul att ha om man hade pengar.
Mercedes C63 AMG på runt 570 häst tror jag det var runt 1 miljon skulle inte sitta helt fel. Lite tryck i den kombin kan man lugnt säga.
Var och snackade lite hos Dacia och fick se deras grymma STCC bil, Den skulle inte jag tacka nej till att få köra runt i. De har riktigt fina bilar till grymt bra priser som nästan jag har råd med utan att behöva pantsätta mig. Dacia:s Logan MCV har ju riktigt stort utrymme för både förare, passagerare och packning.





Här har vi ett annat litet muskelpacket. Tyvärr inte något som går så bra med familjen och alla cyklarna i bagaget, men kul och köra lär den vara.
Opels Insignia är heller inte helt fel speciellt inte OPC varianten men den är lite för liten att ha hela familjen med cyklar och allt i tror jag.






















Vi tog en vända till Sätra också då Niklas ville titta lite på sin kanske kommande bil. En Seat Leon Cupra med 280hk, han var dock mer inne på den nya ST varianten som är lite större.






















Tydligen skall den ha gott under 8 minuter på Nurburgring, inte så dåligt för en familjekombi.

Inga kommentarer: