tisdag 12 maj 2015

Blev vinst på Storkällans GP

Idag blev till att premiärköra min Scott FOIL Team Issue.
Hade ifrån början tänkt att springa men då jag surfa runt så såg jag att Stockholms Landsvägscup hade dragit igång och idag var det Storkällans GP vid Älta.
Det var ett litet annorlunda GP. Vi började med 5 uppvärmningsvarv sen var det eliminering där sista åkare åkte ut varje varv tills vi var 4 kvar (vi startade med runt 40 pers). Sen var det 3 varv där försten över mål på slutet vann.

Jag försökte hålla mig framme vid top 4 hela tiden för att inte behöva bromsa för mycket i kurvorna eller råka ut för någon olycka.
Det var en del små utbrytningsförsök hela tiden men jag hämta hem i stort sett allihopa.
(Foton tagna av Mats Allerstrand)

Det var CK08 och de i Svart Gröna kläder som hade flest åkare i klungan och som försökte hänga av mig hela tiden.
Dock så gjorde de aldrig något riktigt långt utbrytningsförsök så vi lyckades komma tillbaka.
Lyckades hänga kvar tills det var 3 varv kvar och 2 ifrån CK08 försökte stötta av mig ordentligt.
Lyckades köra ikapp alla försöken och ut på sista varvet var vi samlade igen.
När vi kom till sista backen så försökte jag mig på en långstött ifrån början av backen och matta på allt vad jag hade.

Lyckades ta spurten så det satt riktigt skönt att jag orkade kötta ikapp alla och sen spurta ifrån.
Bra för självförtroendet.
Fick en fin verktygslåda för besväret så nu kan jag fixa här hemma om jag skulle behöva. Det tackar vi för.

 

Inga kommentarer: