söndag 24 maj 2015

Borlänge Tour etapp 3, sista racet för helgen

Idag var det sista etappen av Borlänge Tour. Nu var det en kort 3,8 km bana som vi endast skulle köra 3 varv på.
Banan passade mig lite bättre idag då det inte var så många backar och en hel del kurvor där jag hoppades på att kunna känna lite tid på.

Fick till en ganska bra start idag och hamnade med samma gäng som jag körde med igår de första 2 varven.
Hade lite lättare att hänga på idag då jag kunde köra ikapp på de tekniska partierna. Dock så drog Benny Andersson och Jens Pettersson i sista backen på andra varvet och jag orkade inte hänga på.

Krister Höijer gjorde också ett försök men jag kom ikapp på det platta partiet direkt efter. Vi jagade på sista varvet och han försökte på ett ryck i sista backen igen men jag lyckades köra ikapp. Nu var det knappt en kilometer kvar så nu var det bara att hänga på. Lyckades ta mig om i målbacken och spurta ifrån så det kändes riktigt bra. Blev 6:a idag och avancerade upp till en 7:e plats i totalen.

I helit så skulle de köra 6 varv idag. Det var återigen Emil Linde som satte upp farten.

Martin Eriksson startade väldigt bra och gick upp i ledning på mitten av 1:a varvet.
Efter ett par varv så hade Lars Bleckur avancerat upp till en 3:e plats som han sen höll ända in till mål.
Emil Linde spurtade imål på slutet och vann med några sekunder före Max Viklund.
Kort därefter kom Lars i mål på en 3:e plats och även en tredjeplats i totalen


Inga kommentarer: