fredag 25 september 2015

Garmin Vector 2

Det blev ett racerpass idag i alla fall. Jag har ju införskaffat mig ett par Garmin Vector 2 pedaler och tillhörande Garmin Edge 1000.
Måste nog säga att det är ett av mina roligaste köp jag gjort tekniknörd som jag är.
Det är kul och kunna se hur hårt jag tar i och även få fram hur mycket jag använder höger och vänster ben.

Det blir lite lättare att köra intervaller när jag får fram svart på vit hur hårt jag kör istället för att gå på känsla.

Ibland kan jag känna mig trött men nu är det lättare att se om det bara är lattmasken eller verkligen mina ben som är trötta.

Ikväll fick det bli en tur till Skålhammra och sen vidare mot Upplands Väsby.
Fick en hel del personliga rekord på Strava trots att jag körde själv.
Formen verkar inte helt kass ändå trots lite sporadisk träning sista veckorna.
Blev ett ganska kort pass på 1:20 och 42 km körda. Inte så superhög medelhastighet men det gick skapligt fort under intervallerna.
Kul och köra lite racer igen.

Inga kommentarer: