lördag 12 september 2015

Idag var det Hammarby Hill XC

Nu var det hemmabana, ja i alla fall i Stockholm. Hade tyvärr inte hunnit köra banan trots att den ligger ganska nära.
Men jag körde den förra året och den är ganska teknisk och inte överdrivet många backar så den passar mig bra.
Jag tog ditt bussen sen hjälpte vi i teamet åt att få allt på plats.
Starten gick vid 12 så vi fick lite sovmorgon.
Hängde med ganska bra i starten och låg runt 7-8 totalt.
Det var en del som fick punktering och några halka iväg på de tekniska partierna.
Jag hamna i en liten grupp med Martin och en ifrån Din Velo som jag glömt namnet på.
Vi hjälptes åt bra för att få lucka till de där bakom och kanske kunna köra ikapp några framför.

Martin tappa lite i mitten men lyckades ta sig tillbaka.
På slutet tappa Din Velo killen och Martin och jag bomba på de tekniska partierna  för att få lite lucka.
När det var lite under 1 km kvar gjorde jag ett litet ryck i sista uppförsbacken och fick en lucka.

Spurta i mål som 2:a i min klass och 5:a totalt i tävlingen så det får jag vara riktigt nöjd med.
I Helit kom Stefan Dahl 3:a efter en snörplig punktering.
Och i H40 körde Mats Allestrand in på en fin 3:e plats.
Nu bär det av till Ånnaboda och XCM SM. Hoppas benen är med då också.

Inga kommentarer: