lördag 5 september 2015

Bockstensturen och regnet ifrån helvetet

Idag var det dags för Bockstensturen. Det hade regnat nästan hela veckan och det ösregnade innan start.
Vi tog en snabb genomgång av lagning innan start.
Sen ställde jag min cykel i fållan och gick in i omklädningsrummet för att inte bli dyngsur.
Blev ingen uppvärmning alls idag.
Starten gick och jag hängde på bra de första 2 milen men det var grymt blöt och jag såg knappt någonting. 
Fick tillslut ta av mig glasögonen och det ångra jag nästan efteråt.
Fick så mycket grus och skit i ögonen så jag såg knappt någonting.

Jag som brukar kunna köra ifrån utför lyckades inte med det idag. Istället körde jag ut och krascha hela tiden.

Det var riktigt halt och cykeln bara for fram och tillbaka och klättrade på lervallarna.

Låg i en grupp med Jennie Stenerhag som var ledare i damelit.
Kände att jag hade ganska mycket krafter men då jag knappt såg någonting och inte kunde köra ifrån utför så höll jag mig kvar i gruppen.

När det var 5 km kvar så gjorde jag ett litet ryck och fick genast en lucka. Kom ikapp Henrik Mård och en h30 åkare och gjorde ett till litet ryck innan borgen för att förhoppningsvis skaka av mig dem.

Lyckades med det och hamnade på en 9:e plats i H30 tillslut.
Fredrik Edin körde riktigt bra i elit och kom på en 2:à plats efter dubbelpunktering.
Angelica Edvardsson körde riktigt bra också och kom på en 3:e plats i damelit.


Inga kommentarer: