måndag 3 april 2017

Specialized S-Works Tarmac Dura Ace lättad och klar

Idag blev det en vända till Cykloteket i Västberga för att hämta min Specialized S-Works Tarmac Dura Ace som hade kommit. Precis lagom till Mallorca lägret med CRT som vi ska till nu på fredag. 
Den kom i kartong och var nerplockad i molekyler. Inte ens däck och slang satt på hjulen. 
 
Sen blev det till att sakta men säkert plocka ihop allt här hemma.
 
Jag är ju lite av en weight weenies och vill ha cykeln ren och fin så det blev till att såga i gaffelröret. Det är ju varken snyggt eller säkert att ha ett helt torn med spaccers på styrröret så den fick kapas ca 3cm.
 
Sen gick jag loss på alla kablar och vajrar och klippte till dem. Jag tycker verkligen det inte är snyggt när det hänger och slänger med en massa överflödig vajrar och höljen så jag trimmade ner ganska ordentligt.
Bantade dessutom ner cykeln med 52 gram på det också så det var ju inte helt fel.
 
Nu är den raceklar och redo för Mallorca. Ska bli riktigt grymt att få köra racer igen. Det är ju bara top off the line komponenter på S-Worksen också. Full 
Shimano Dura Ace 9100 och Specializeds nya Roval CLX 32 carbon hjul. Ska bli riktigt kul att testa.
 

Inga kommentarer: