tisdag 18 april 2017

Tillbaka till verkligheten

Tillbaka till snöovädret och minusgrader. Inte så supermotiverande och ha snöslask här när man hade 20 grader och sol i Mallorca.
 
Blev en hel del att göra på jobbet när man kom tillbaka. Skulle på en Splunk kurs halva dagen också. Kom lite stressad ifrån ett möte och ryckte med mig insulinet jag skulle ha till lunch. Käkade bara en sallad men sen bjöds det på en massa godsaker på kursen. Kände mig lite hög så jag tog extra insulin.

När kursen var klar så fick vi middag och stanna kvar för lite  trevligt sällskap där vi kunde ställa lite frågor och få hjälp med saker man undrade om.
Tog insulin igen men tyckte jag kände mig väldigt hög.
Skulle testa insulinpennan och då visade det sig att det inte kom något insulin alls.
I all hast hade jag inte fått med mig några extrakanyler och den som satt på hade varit där sen innan Mallorcaresan då den låg kvar på jobbet. 
Det förklarade varför jag måde så konstigt när jag inte fått insulin för varken lunch eller middag.
När jag kom hem så låg blodsockret på över 35 för mätaren gick inte högre.

Det var bara att dundra i 20 IE på en gång och testa sig för ketoner i blodet. Som tur var hade det inte gott så långt att jag fått ketoner i blodet så det var bara att invänta blodsockret att gå ner till normalt igen.

Inga kommentarer: