söndag 14 maj 2017

Pearl Izumi MTB

Idag var det dags för Pearl Izumi MTB i Uppsala. Det var tidig start vid kl 09:00 så jag var inte värdens piggaste efter att ha kommit hem kl 22 igår efter Billingeracet igår. 
Men Pearl Izumi MTB har en grymt rolig bana så den vill jag inte missa.
Benen var lite som igår och var väldigt segstartade. Hamna ganska långt bak i första backen och lyckades inte komma med i någon snabb grupp. Vi körde på och delade jobbet ganska bra. Det var som tur ett par som var ganska dragvilliga så jag slapp göra allt på platten. Försökte hålla mig på hjul innan backarna så jag inte skulle bli ifrånåkt allt för mycket uppför.

Det var många som var dåliga på att ta fart innan backarna så man fick ta i ifrån båtten och ödsla massa extrakrafter istället . Bättre att trampa på så man kommer upp en bit utan att behöva ta i för kung och fosterland.
 Fick som tut var villa lite nerför så jag kunde återhämta mig lite.

Jennie Stenerhag kom ikapp med en grupp när det var runt 2 mil kvar så vi blev en ganska stor klunga som körde tillslut.
När det var runt 5 km kvar så stack 3-4 pers iväg med Jennie och jag var för långt bak för att orka köra ikapp och hänga på. Det var jag och Anton Lindblad som sen ryckte ifrån resten av gruppen och gjorde en liten utbrytning. Den höll hela vägen till mål och jag orkade ta mig upp snabbast för backen sen,

Blev inget resultat att skryta med men det var kul att köra. Fullständiga resultat ifrån Pearl Izumi MTB finns här.

Efter målgång passade jag på att ta en välbehövlig massage då det bjöds på det efter tävlingen. Grymt skönt efter 2 långlopp i benen.
 
Här har vivinnarna i herrklassen. Serneke Allebike verkar bli svårslagna i år.
 
Här har vi damelitens pallplaceringar.
 

Inga kommentarer: