lördag 30 september 2017

Bergsloppet MTB uphill

Idag blev det premiär med en ny tävling för mig. Skulle testa Bergsloppet MTB uphill som gick vid Hackmora.
Loppet var bara 8 km långt där de första 5 gick på en ganska platt bana. De sista 3 avslutades med en riktigt brant backe upp till toppen.


Vid starten så hamnade jag längst fram och kom iväg först. Ville dock inte ligga där framme då jag vet hur brant och jobbig backen är som kommer på slutet. Försökte få fram de andra men de ville inte först så jag fick bromsa in ordentligt för att få fram dem. 
Höll mig långt framme hela tiden och vi kom tillslut fram till  backen i en samlad trupp.

Där var det slut på finkörningen och det gasades regällt upp på den branta stigen.
Jag tappade tätten ganska snabbt där och fick hålla mitt eget tempo för att inte spränga mig själv totalt. Det var riktigt brant på slutet så där behövdes alla krafter jag kunde få.

Det var ganska tekniskt på slutet och är man trött och får släpp så kan det vara ganska svårt att komma igång igen.
De hade gjort om den sista bitten så det var lite lättare att ta sig upp som tur var.

Tror jag hamnade runt en 6-7 plats tillslut. Fullständiga resultat kommer upp här sen.
Det var ett kul och lite annorlunda lopp det här. Grymt intensivt med den långa branta backen på slutet.

Inga kommentarer: