lördag 16 september 2017

Hammarby Hill XC

Idag var det då dags för Hammarby Hill XC. En riktigt rolig bana med mycket skogskörning som passar mig bra. Jag tog bilen ditt och hämta ut nummerlappen och snackade lite med allt cykelfolk som var där.
Starten gick vid 11:05 så det var lagom sent så jag kunde få lite sovmorgon.
Hjälpte till att få upp tält och flaggor innan vi skulle iväg sen också.

Starten gick ganska bra för mig och jag höll mig skapligt långt framme med Per Strömblad, Damian Herbert och våran egen åkare Pär Dalhielm.
Tyvärr så tappade jag dem efter ca en halvmil och orkade inte ansluta.
Hamna dock i en fin klunga med Martin Söderlund och några till och vi gasade på ganska friskt.
Vi kom ikapp Per Strömblad som fatt punktering. Det var ganska många som fick punktering bland de vassa stenarna och nu när det var så halt ute så var det extra lätt att glida in i något vast.

Sista milen av 4 så hade jag och en till fått en liten lucka och vi var inte långt ifrån tättrion med Damian och Pär som kört starkt och kommit om oss efter punkteringen.
Jag försökte sen gasa på upp till masterna för att se om jag skulle kunna komma ikapp men det gick inte riktigt. 
Gör ett misstag då jag inte riktigt ser hur landningen efter ett dropp såg ut så jag fick stanna och gå ner. Och där försvann de där framme och jag blev ikappkörd av de bakom igen.

2 av våra nyförvärv i CRT kommer ikapp på slutet och kör om i en backe men jag kommer ikapp i skogen med några KM kvar. Tyvärr klottar ena killen på en spång så jag stannar och ser om han kunde fortsätta köra. Blev då ikappåkt av en liten klunga som jag precis kört ifrån men jag tar tätten och lyckas köra ifrån in mot mål igen.

Tror jag kom in på en 4:e plats i min klass inte långt efter 2:an och 3:an.

Kändes riktigt bra ändå så jag får vara nöjd. Kul med ett tekniskt lopp med en massa rolig singeltrack.

I herrelit så var det Matthias Wengelin  som tog segern förre Calle Friberg. De var i en klass för sig idag.

Resultat kommer upp här lite senare.

Inga kommentarer: