söndag 17 september 2017

GP Hasse Mård DM CX i Hellas

Idag var det CX DM vid Hellasgården. Den här gången så cykla jag ditt som uppvärmning så det blev runt en timmes körning.
Testade att köra några varv på banan när jag kom ditt. Banan var ganska platt men hade en hel del 180 graders kurvor och var ganska tungcyklad på sina ställen.
Vi var ett ganska stort gäng i H40, H50 och P15-16 som skulle starta vid 11:45.

Det var jag Mats Allerstrand och Björn Drakenward ifrån CRT som skulle köra den här starten.

Jag fick stå längst fram bland H40 åkarna och fick till en ganska bra start tillsammans med Damian Herbert som alltid är snabb.
Sen kom Erik Grejus, Henrik Mård, Björn och Mats Allerstrand och körde om. Jag lyckades bittra mig fast på Mats hjul och låg längst bak i förstaklungan. 
Tappade lite hela tiden på de tungtrampade partierna men kom sen ikapp i kurvorna. Blev ganska mycket jojokörning som tog på krafterna.
Men i mitten på 3:e varvet så orkade jag inte jaga ikapp mer och tappade klungan. Föll igenom ganska ordentligt och fick sen ligga själv och trampa i några varv. Blev ikappkörd av David och vi slog följe de sista varven.
Vi var ganska jämna, han var lite starkare och jag var lite bättre i kurvorna.
Tänkte jag skulle försöka mig på en spurt på slutet och ville spara lite på krafterna sista halvan av sista varvet.
När vi sen kom till den sista svängen innan sista backen så försökte jag mig på en långspurt. 
Trodde nästan jag skulle få till det när jag kom om ganska bra men David var stark och kom upp och om precis på slutet.
Fick med hela racet på film på min Garmin Virb Ultra 30.


Björn Drakenward körde grymt i H50 och gick och vann också.

Stannade och tittade lite på seniorerna som körde efter oss och där låg vårat nyförvärv Elias med grymt bra i tätten innan jag skulle cykla hem.

Påvägen hem så fastnade jag i en cool cykelkaravan då de höll eventet Bilfritt inne i city.

Passade även på att hälsa på Cykloteket som var där och hjälpte till.

Blev ett ganska långt pass för mig idag. Inte så ofta jag hinner det.

Inga kommentarer: