torsdag 5 juli 2018

Hökarängens XC

Ikväll blev det hårdkörning. Hade först tänkt köra NICK spåret några varv som ett tömningspass inför Mörksuggejakten.
Sen hade familjen Mård bjudit upp till race vid Hökarängen som gick upp och ner för Högdalstippen. 
Bestämde mig i sista sekund för att köra det för att få till ett långt och hårt pass.
Vi var ett gäng som skulle köra så det blev riktigt bra.

Vi skulle köra 4 varv på den tekniska och utslagsgivande 3,8 km banan.
Jag kom lite sent och hade inte hunnit testa banan innan så det var mindre bra då den som sagt är ganska teknisk och det är många korsningar där det går att köra fel.
Självklart lyckas jag göra det efter första stigningen upp till toppen och körde ner fel och sen upp igen.

Det var inte bara en gång jag körde fel. Jag har ju kört den här banan förra året så jag borde veta bättre men jag lyckades köra fel på varje varv på olika ställen.
Vet inte riktigt hur jag lyckas med det.

Blev i alla fall bra träning. Den är verkligen hård den här banan med nästan 3 gånger uppför tippen per varv och när det inte går upp och ner så är det ganska tekniskt i skogen.

Var dock lite segt att cykla hem sen då det var 3 mil. Blev dock ganska lugn cykling hem. Riktigt fint med solnedgången på vägen hem och nästan vindstilla.



Blev ett riktigt tömningspass. Min Garmin EDGE tyckte att jag tagit i max för dagen.

Och tyckte att jag behövde 4 vilodagar.

Nu får det bli vila både i morgon och på fredag så jag hinner återhämta mig lite till Mörksuggejakten.




Inga kommentarer: