tisdag 12 november 2019

Höjt VO2 Max man får vara glad för det lilla

Ikväll blev det Monark igen. Körde Sufferfest som vanligt och kvällens pass blev ett riktigt hårt VO2 Max pass med 5 stycken 4 minuters intervaller med varierad effekt en bra bit över tröskeln.
Passet hette A Very Dark Place.
Jag körde med ca 20-30 högre watt än vad min 4DP profil hade på MAP då jag misslyckades med den 5 minuters intervallen.
Det gick bra i 3 intervaller men på 3:e avsluta man med en spurt och efter den var jag helt död.
Körde de andra 2 men fick ta en extrapaus på dem för att orka hålla effekten på över 20-30 watt av min 4DP profil.

Tror benen var ganska slut efter gårdagens träningspass vid Extremfabriken. Körde en del upphopp och andra benövningar så det kändes som benen var ganska sega.

Får vara lite glad i alla fall då min VO2 Max hade höjts lite enligt min Garmin Edge 1030.
Alltid något om det går åt rätt hål.

Sen om den höjningen stämmer är en annan 5: a men förhoppningsvis så går trenden åt rätt håll.

Inga kommentarer: