lördag 29 april 2023

Ett par varv på NICK

Idag blev det en ganska seg dag. Hade kommit i säng sent igår så jag vakna strax innan 10. 
Oskar skulle på träning på morgonen och Emilia på kalas på eftermiddagen.
Själv kom jag inte ut förrän 13.

Blev ett par varv på NICK med min stela Procaliber utan dropper.

Tänkte jag skulle börja med ett hårt varv men mitt blodsocker ville något annat. Då jag kom ut så sent så hade det hunnit bli högt. Hade tagit lite extra insulin 1 timme innan och trots att det var så lite så gav det stor effekt när jag började ta i.

Blev lite halvmesyr och jag drog i mig både sportdryck och gels men det hände inte så mycket. Det tar ju en ca 15 minuter innan det börjar verka ordentligt sen tar det ytterligare 15 innan CGM: en snappar upp det och den visade bara 2 pilar ner hela tiden så jag vågade inte riktigt köra på innan den vände upp igen.

Blev lite mer rull och försöka hitta bra linjer genom de tekniska partierna istället. 
Kändes helt ok i tekniken trots saknad av dropper men jag märkte att jag fega mer på de branta partierna.

Det var dock ett ställe som jag inte kom uppför idag och det var den där branta stenhällen som är ganska rottig och stenig precis innan också.

Den brukar jag alltid komma uppför när det är torrt men inte idag. Vet inte vad jag gjorde där men hade nog med mig för lite fart och fastnade precis innan så det tog stop precis i branten.

Blev lugnare cykling på andra varvet och rullade mest runt och försökte få till tekniken lite.

Fick ihop 2:11 och 28,7 km. Han bli lite lerig också då det regnat en del förut.



Inga kommentarer: