söndag 2 april 2023

Då var det dags att åka hem

Idag var det dags att lämna Calpe och Spanien för att åka hem till snön och kylan igen.
Mitt flyg gick 15:55 och jag hade redan packat allt igår.
Så planen var att ta en lång promenad upp till Mirador de Carabiners och se på den fina utsikten.

Kom tyvärr inte så långt då de tydligen infört ett tak på 300 personer per dag när jag kom fram till Penyal d'Ifac.
Riktigt surt för det var inte en kotte som var ute och gick när jag kom då spanjorer överlag är så trötta och sega.
Allt öppnar ju runt 10-11 här och lunch vid 14-15 och sen middag 21-22.

Fick en liten promenad på 5,6 km i alla fall och det var skaplig utsikt därifrån också men inte samma roliga promenad och riktiga vy som till toppen.

Blev en bekväm transfer till flygplatsen och det gick relativt snabbt att få väskorna incheckade här också som tur var.
Nu har jag fått gå på planet efter en lätt lunch och väntar på att få lyfta och komma hem till familjen.



Inga kommentarer: