fredag 7 april 2023

Hårdkörning uppför Alpe du Zwift

Ikväll blev det hårdkörning uppför Alpe du Zwift.
På schemat stod det 4 set med 30/15x10 intervaller på 400 watt med 4 minuters vila emellan.
Viste inte riktigt hur det skulle gå om jag återhämtat mig efter Calpe eller ifall jag skulle vara helt slut.

Det kändes som tur var riktigt bra och jag hade inga problem alls att hålla effekten.
Kom inte till toppen så jag tog en extravända med 7 minuter på 300 watt. Sen vilade jag sista sträckan upp till mål.
Trots all vila så var jag bara 41 sekunder ifrån mitt tidigare rekord där jag försökt och maxa uppför hela backen.

Jag fick även 297 watt i snitt på 20 minuter trots all vila mellan intervallerna.

Antigen har jag fått till en riktigt bra form efter lägret eller så visar pedalerna fel, jag hoppas verkligen på det första.

Kändes skönt att det gick så lätt idag annars.

Inga kommentarer: