söndag 23 april 2023

Keps cup Tyresö och Enduro i Upplands Väsby

Idag var det dags för finalen av Keps Cup som gick i Tyresö på för mig en ny bana.
Det såg ut som det skulle bli lite halvdåligt väder först och jag viste inte ens om jag skulle hinna ditt.
Men jag tog bilen och han ralla ditt lagom till start.
Det blev perfekt väder med sol och lagom varmt. Banan var grymt rolig och utslagsgivande. Det var inte så långa backar men det var branta och tekniska uppförsbackar. Sen var det en massa smådropp och roliga doserade kurvor.
Riktigt roliga steniga utförslöpor också där det gick att köra ganska snabbt om man kom rätt.

Vi var ett stort gäng som körde finalen idag.

Jag kom iväg ganska bra idag och hamna bakom några unga killar. De var lätta och snabba uppför och där tappade jag.
Hamnade sen med Johan och vi hade en grym fight ända in i mål. Jag låg före honom första halvan av racet men sen blev jag trött och han körde om i en brant backe på sista varvet. 
Jag lyckades köra ikapp och tänkte att jag försöker ligga på hjul och inte gå upp och dra och hoppas jag orkar hänga på. 
Återhämta mig en del och såg en av de mindre grabbarna framför som kört ifrån mig förut så jag tänkte att jag testar och se om jag orkar med en spurt.
Lyckades köra om Johan men han inte ikapp han framför. 
Kul att spurta även om det inte är om någon pallplats.
Här har vi vinnarna av årets Keps Cup.


Blev en sväng till Upplands Väsby för och testa endurobanorna. Var riktigt torrt och fint där också men det har skövlats lite skog där så en av banorna var nerriven.

Han köra 2 varv på banorna innan det var dags att dra vidare till Barkarby för att hämta upp Eva och Emilia.

Vi avsluta kvällen med en god indisk middag på vårat nya favoritställe här i Sollentuna den Indiska restaurangen Unan





Inga kommentarer: