tisdag 18 april 2023

Arlanda Testtrack GP

Idag var det dags för min favorittävling på landsväg iform av Arlanda Testtrack GP.
Det var fint väder med sol men det var ganska kallt och blåsigt.
Kom ditt skapligt tidigt så jag han ta några varv på banan innan det var dags för race.

Fick till en riktigt bra start och la mig på 3:e hjul.
Lyckades hålla mig kvar där framme och efter några varv drog ett gäng iväg ifrån Södertörns CK och Nomo CC och Sumo. 
Jag lyckades hänga på då det blev lite lucka bakom mig så tänkte jag att det var lika bra att göra ett försök trots att det var så tidigt in i racet.

Jag lyckades hänga på utan att behöva dra något. Viste att om jag behöver gå upp så kommer jag ställa av mig själv.
Hade turen att det alltid kom upp någon när jag släppte av lite för att inte hamna längst fram.

Fick slita ganska ordentligt för att hänga med men som tur var kunde jag vila i kurvorna då det bromsades ganska rejält där.

Med ca 3 varv kvar så rycker 2-3 personer iväg och ingen annan tog upp jakten.
Min plan var att bara försöka hänga med huvudklungan ifrån början men nu när det var så kort bit kvar och ingen annan tog upp jakten så tänkte jag att jag gör ett försök och ser hur det går.

Gick ner i bocken och började slita. Kom sakta men säkert ikapp i kurvorna. Lyckades precis komma ikapp till målrakan där det var värsta motvinden. 
Kom in på hjul och sög mig fast.
Ett par till hade lyckats köra ikapp och nu var det bara att hålla i till sista varvet.

Vile inte dra något mer då jag var helt slut nu och som tur var lugnade det ner sig lite på sista varvet.

Sen kom vi till målrakan som är typ 300 meter lång i svagt motlut och nu med värdens motvind.

Ville inte gå upp och dra trots att jag hade bra utgångsfart ur sista kurvan då det blåste så mycket. Det börjades köras nästan på en gång och det vinglades fram och tillbaka ganska mycket då alla ville skaka av varandra.

Lyckades köra in på en 4:e plats som jag är grymt nöjd med och jag fick personbästa på 20 minuter på 316 watt sen jag började med betablockerare så det kändes sjukt bra.

Riktigt kul och köra när det går bra och det är en massa fighter där jag faktiskt lyckas hänga på.

Tittade lite på A gruppen innan jag åkte hem sen också.

Han nästan bli mörkt innan de var klara.





Inga kommentarer: