tisdag 31 januari 2012

Hungriga vargar jagar bäst

Dagen började lite halvdåligt då jag glömt mitt insulin hemma.
Tog blodprov och jag låg på gränsen till högt. Tänkte sen att det tar alldeles för lång tid att åka hem och tillbaks igen så jag hoppade lunchen idag.

Det är ju bara en gång och så länge blodsockret är på någorlunda bra nivå så tror jag inte det gör så mycket.
Kom hem runt 18:00 och kände mig inte så hungrig så jag testade att köra igång ett 4x4 pass vad 18:30 tiden och hade då inte ätit sen kl 07:30 på morgonen när jag tog en liten frukost.

Det gick över förväntan. Startade på 420watt och tyckte det gick skapligt bra första intervallen.
På andra klara jag hela utan att behöva ställa mig upp.
Sen kom provet, skulle jag klara hela tredje där jag har behövt ta paus förut.
Efter 3 minuter började det kännas riktigt tungt och jag blev tvungen att ställa mig upp ett tag och ta i som ett djur för att hålla mig över 420watt och det lyckades hela intervallen.

Nu var det bara en intervall kvar. Jag hade satt upp som delmål för säsongen att jag ville klara 4x4 på 420watt innan januaris slut så det var verkligen på håret nu.
Jag får ju inte misslyckas på sista intervallen nu.

Börja mata på men kände redan efter 2 minuter att det började gå tungt. Fick ställa mig upp och det gick lite lättare sen växlade jag mellan stående och sittande. Vid 3 minuter så hade jag mjölksyra upp till öronen men kunde inte ge upp när det bara är en minut kvar.

Så istället för att dö så gjorde jag dödsryck och ökade till 430watt och höll det minuten ut.
Fan vad skönt det var. Ja ibland stämmer det hungriga vargar jagar bäst.

Nu blir det till att se till och klara delmål 2 och 3 för i år.
4x4 på 430watt och klara 360watt i 20 minuter innan mars slut, lagom tills jag kommer tillbaks från Gran Canaria.
Ja det måste ju gå det också.

Det skulle vara kul att gå ner ett par kg också så jag får lite bättre watt/kg. Mina watt blir ju inte så bra när jag väger som en elefant.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad väger du då? Watten är ju riktigt höga!

Per Kumlin sa...

Alldeles för mycket just nu. 80,5 vägde jag i morse efter frukost.