söndag 15 januari 2012

Ja då har jag kommit till mitt 1000:e inlägg på bloggen....

...och det firar jag med en helt ny Scott FOIL 10:-) Den hade redan kommit i fredags men då kom även min Scott Scale 35 och den ville jag såklart cykla på så min FOIL 10:a fick vänta tills idag.
Hälsa på TyskenCykloteket som hade fått in min nya racer.
Oskar ville såklart hjälpa till att meka ihop min nya Scott. Han är särskilt förtjust i hjulen, allt som snurrar är kul tycker han.















Cykeln ser riktigt grym ut och kändes väldigt lätt. Med full Dura Ace och DT Swiss RRC 46 tubhjul, Ritchey WCS Carbon komponenter och såklart Scotts superlätta ram så skulle det vara fan om den var tung.















Koniskt styrrör gör den styv och fin.















DT Swiss RCC 46 tubhjulen är både grymt lätta och aerodynamiska så de blir perfäkta till både klättring och att köra på platten.















Scott har lagt ner mycket arbete på att få rammen aerodynamisk. Här har de oval saddelstolpe med integrerad snabbkoppling i rammen.















Scott har även gjort FOIL rammens alla rör aerodynamiska inklusive framgaffeln så det lär gå fort i sommar, kan inte klaga på cykeln i alla fall.















Nu har den blivit Oskar approved också så nu är det bara att gå ut och åka. Ser verkligen fram emot att få testa den på Gran Canaria i mars.




















Det har även hunnits med lite träning mellan cykelbyggena i helgen.
Idag var det Hans Mård som höll träning ute vid Hellas igen. Vi blev 5 styckna som var ute och körde på gräsfälten. Idag var det Ludde som tog kommandåt och höll det ända in till mål.

Jag hängde på runt 3 varv bakom Ludde och Mård sen tog krafterna slut.
Ludde ska ju köra VM i CycloCross om någon vecka så det skulle var fan om inte han är snabb nu. Hoppas det går bra för han där.
Vi skulle köra 9 varv och det var en platt bana men skapligt hal så det blev en hel del bredställ för mig och många accelerationer för att komma igång efter alla sladdar.
Jag körde nog lite för hårt i kurvorna i början för jag gled runt ganska ordentligt men jag lyckades hålla mig på hjulen som tur var.

Sladda in som 3:a ca 1½ minut efter Ludde som körde in på 45minuter ungefär.
Kändes helt ok i benen men jag klanta till det och körde vilse typ 4 gånger på samma djälva ställe hur jag nu lyckades med det.
Förlora inte så mycket på det, kanske 5 sekunder högst per gång.
Slutställningen blev
Ludde
Mård
Jag
Tille
Vic.
Kul som fan var det. Alltid kul och köra med andra då jag har lättare att ta i då plus att jag får bra teknikträning.

2 kommentarer:

Tille sa...

Min plan att sitta på ditt hjul så länge som möjligt sprack när jag till skillnad från dig inte kunde hålla mig på hjulen. Men som sagt - bra träning.

Mandie sa...

Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.

Thanks!

Mandie Hayes
mandie.hayes10@gmail.com