torsdag 12 januari 2012

Det blev fel igen men det artar sig

Vaknade upp med lågt blodsocker så mitt planerade morgonpass uteblev igen.
Blev en timme styrka på jobbet med maxstyrka för benen och sen coreövningar.
Kände mig lite lam på uppvärmningen och klarade bara 3 minuter på löpbandet med den vanliga 16km/h och 6% lutning.
Men sen kom jag igång lite bättre på själva styrketräningen.

Eva har gått och skaffat sig ett träningskort på det nya Member24 gymmet här i Sätra vid T-banan så hon invigde med ett träningspass idag.
Kul och ha en anläggning så nära.
Ja det blev jag som fick vara hemma och ta hand om Oskar medans Eva tränar för omväxlings skull:-)
Kul att vi båda kan träna effektivt nu.

När Eva kom hem så var det min tur att ta ett pass på Monarken.
Jag försökte som vanligt klara av 350watt i 20 minuter och nu kom jag 15minuter innan jag fick vila lite så det artar sig.
Pausa 1 minut sen körde jag de sista 5 minutrarna och höll en bra bit över 400watt den sista minuten så nu är det inte långt borta tror jag.
Kan kanske va för att jag hade så bra view från min cockpit, det var ju Fast and furiousTV6 med en massa grymma bilar så det är klart jag blev till mig och kunde leverera lite extra...
Fast and furious
Lite actionfilm eller riktigt bra trance musik på högsta volym brukar alltid underlätta lite när jag skall ta i.

Inga kommentarer: