söndag 8 januari 2012

Happymtbtur med Hasse i Hellas

Jag lyckades vakna i tid för att ta mig till Hellas och få lite hårdträning med Happymtb och Hans Mård i spetsen. Oskar hade härjat halva natten så jag var skapligt trött så jag var latt och tog bilen ditt.
Vi blev 8 pers som skulle ut och härja i snön och halkan.
Vi bestämde oss för att köra 8 varv. Som vanligt så tog jag starten.
(Andreas Nyström har tagit alla fina foton.)













Hittade ett bra spår på vänstersidan som inte var så hal så jag fick en liten lucka direkt.
Lyckades hålla mig längst framme de första 4 varven.




















Patrik och Hans var i hälarna hela tiden och Hasse verkade mest bara ligga och bevaka där bak medans Patrik och jag körde på där framme.













Patrik och jag var ganska gämna idag. Det var ingen som lyckades få någon stor lucka. På näst sista varvet så tröttna Hasse att ligga där bakom och la av en storrökare och började matta. Patrik var snabbare än mig på att jaga ikapp och jag tappade en del där. Även Patrik fick vika ner sig tillslut så nu hade det splitrats upp lite.
Hasse var nog lite för het på grötten för på sista varvet så fick hans jordens stopslad på det stället där jag brukade få lucka på alla på vänsterkanten.
Hans bakhjul blev totaltaco så där försvann hans vinst.











Patrik hade fortfarande ett litet försprång och jag försökte täppa till men hade inte riktigt krafter kvar. Jag kom ikapp så jag hade en 10-15 meter kvar men det såg ut som han hade lugnat ner sig lite och körde på säkerhet den sista biten.













Ja det blev en 2:a plats på den här träningen. Kändes dock ganska bra ändå att jag lyckades hänga på såhär bra då jag segat ner mig så mycket de senaste veckorna.
Det var verkligen kul att få komma ut och sladda lite gran i goda vänners sällskap. Mer sånt här tycker jag.

2 kommentarer:

Oretuscherat sa...

det finns då bloggar om allt :) nu upptäckte jag just den här cykelbloggen

Per Kumlin sa...

Ja det är klart. Internet har allt om allt precis som det skall vara:-)