tisdag 16 augusti 2016

Skeppsholmen GP

Idag var det dags att damma av racern igen. Det var dags för Skeppsholmen GP på kvällen. Då den låg nära så tänkte jag att det var lika bra att köra och få lite bra fartträning.
Då jag inte ville komma hem allt för sent så anmälde jag mig i A-klassen då den startade tidigast.

Tänkte att jag får vara glad om jag orkar hänga på huvudlkungan runt då det är en ganska utslagsgivande bana som i stort set bara är en uppförsbacke och en nedför och sen några tighta kurvor på det.

Kom dit lagom tills ungdomarna skulle köra så jag stod och heja lite där.





























Sen blev det till att värma upp lite runt området.





























Sen blev det till att starta. Hade oturen att inte komma i pedalen i början och gled ner i fältet långt bak. Försökte jaga mig upp men hade svårt att komma fram. Försökte sen släppa på lite utför och bromsade då lite tidigare för att få en liten lucka för att kunna köra ikapp utför och få fart ut ur kurvan så jag skulle slippa maxa för att komma ifatt sen.

Problemet var bara att då tryckte sig en förbi för att sedan tvärnitta in i kurvan och stå helt still i apex. Precis tvärtemot vad man skall göra. Där försvann klungan och jag orkade inte jaga ikapp.
Kom ikapp lite i kurvorna efter men jag lyckades aldrig ansluta. Jag hade alldeles för svaga ben och de andra var alldeles för starka.

Han väll knappt köra 20 minuter innan jag blev varvad då varvet bara tog lite över en minut.
Måste lära mig och hantera racern i klunga. Jag är så van vid MTB:n där man bara gasar och lägger ner cykeln i kurvorna. Och man vill ju aldig brommsa i kurvarn för man vill få med sig farten ut ut kurvan.

Jag var lite dålig på det idag och jag är alldeles för svag för att hänga på eliten på landsväg.
Tittade lite på resten av tävlingen när jag klivit av.

Det var Rille som tagit en månsterförning och fått en liten lucka. Han körde ganska många varv i tätten men blev sen ganska rökt när klungan kom ifatt.








Efter det så var det Henrik Mård som höll tempot längst fram och körde sig ganska trött.





























Han inte se vem som körde om spurten sen men den stora klungan som var i början han bli ganska decimerad efter den hårda körningen där framme.
Resultat ifrån kvällens Skeppsholmen GP kommer upp här sen.

Blev en lugn och skön cykling hem i solnedgången sen efter tävlingen.

Inga kommentarer: