fredag 12 augusti 2016

Cykelvasasprinten

Idag var dags för lite uppvärmning inför morgondagens Cykelvasa. Som tradition har det varit sprintlopp här för elitåkarna dagen före men i år har de även haft en öppen sprint som alla kan vara med på några timmar innan.

Tänkte att det kan vara bra som uppvärmning så jag anmälde mig. Vi skulle bara köra 1 varv och de 2 bästa tiderna fick gå vidare och köra sprinten med eliten.
Jag startade först av alla och fick sätta utgångstiden. Fick 1:54 på den korta banan men det höll inte så länge.
Vet inte vad jag kom i totalen men det var inte top 2 i alla fall.
Tur var det för sen kom regnet, hade nog varit lite drygt att stå och vänta ett par timmar för att köra några minuter till.
Nu fick jag bra uppvärmning inför morgondagen i solsken så det var skönt.

När eliten körde så hade vi med Angelica Edvardsson, Lars Bleckur och Martin Eriksson.
Han komma dit till damerna och där körde Angelica riktigt bra.

Det gick så bra att Angelica tog en bronsmedalj, riktigt grymt kört.


Han se finalheatet på eliten också där vi hade Lars och Martin med. Det var ett tight race och både Martin och Lars låg med i huvudklungan.

Det gick undan på de tekniska partierna trots regnet. Lars och Martin kämpade på bra men orkade inte riktigt fram till någon pallplats.



Vi var och hälsade på våra samarbetspartner   ShimanoOakleyThule och Lidingöloppet innan sprinten också. Trevligt och hälsa på och ta ett par ord.




Inga kommentarer: