tisdag 9 augusti 2016

SMACK Serien MTB i Knivsta

Ikväll så hade SMACK serien för MTB dragit igång och det var dags för Knivsta att arrangera kvällens XCO tävling.





























De har byggt en riktigt grym bana med nästan uteslutande tekniska partier. Mycket flowiga kurvor och en del små hopp och dropp precis i min smak.
Jag tog pendeln och kom ditt ca 1 h förre start så jag han testa banan 2 varv och snacka lite skit med alla glada cyklister.





























Kl 19:00 gick starten och det var Jeppeman och en till som drog iväg. Jag la mig på 3:e platsen och försökte att inte tappa så mycket.






























På andra varvet av 3 så kom en CK Uni åkare och en ifrån Knivsta och körde förbi och jag orkade inte riktigt gå med.
På 3:e och sista så började Knivsta killen bli lite trött och gjorde en del misstag så jag kunde ta mig ifatt och om. Såg nu att jag började komma ikapp 2:an och 3:an också men nu var det inte långt kvar till mål för mig.

Körde på så gott jag kunde på slutet för att komma ikapp men de hade runt 100 upp på mig när vi kom till målet. De hade dock ett varv kvar då de körde elit eller H30.

Måste ha kommit 1:a i min klass H40 då. Hade lite bråttom hem sen då jag inte ville missa pendeltåget så jag han inte se några resultat.

Steg av i Rotebro för att få veva runt benen lite sen så de skulle få lite nervarvning efter tävvlingen.
Skönt och bara rulla lite lungt också.

Kändes lite bättre i uppförsbackarna idag jämfört med Finnmarksturen men det var nog mest för att de var så korta.
Men på Finnmarksturen så kändes det som jag trampade fyrkantigt och höll på att flåsa ur lungorna. Nu kunde jag hålla ett gämnare tryck och jag höll inte på att hosta upp lungorna.
Det brände fortfarande i benen ganska fint så det var nog ett litet steg framåt.

Inga kommentarer: