söndag 14 augusti 2016

Några bilder ifrån Cykelvasan

Hitta några bilder ifrån Cykelvasan på mig. En som Niclas Brus har tagit.


























Och sen några som Eva Önnemar har tagit för MTBFoto.se.
Här är nog en bit efter min krasch.























Här fortsätter jag att jaga vidare upp i klungan för att försöka komma tillbaka lite efter fasäsen med vurpan. Sliter hårt att behöva jaga ifrån början av loppet.























Här har vi Ludvig Bengtsson som har dragit våran klunga i ett par mil. Grymt starkt jobbat. Han körde i ett gämt och fint tempo så det var bara att hänga på så långt det gick. Tappade tyvärr i en av backarna på slutet.

























Cykelvasan är verkligen annorlunda mot de flesta andra långlopp då det är så lite stig. Det blir verkligen mer som ett landsvägsrace där man får köra lite mer taktiskt och försöka ligga på rulle lite mer för att spara sig till backarna. Det är i stort sett bara i backarna det går att göra en utbrytning på också då man inte kännar lika mycket på att ligga på rulle där.

Trots att det inte är några tekniska partier så märkte jag att det går att tjäna in lite tid urför i alla fall.
Det är väldigt många som är väldigt starka men som inte har så bra kontroll på cykeln och tur är väll det för mig.

Jag tappade nämligen i någon uppförsbacke men trots att det var fin grusväg nerför så kom jag ikapp då det var lite kurvor som de andra brommsa in i. Skönt när man kan komma ikapp utan att behöva ta i.
Nästa år hoppas jag kunna köra hela Cykelvasan utan något strul. Skulle vara skönt och komma igenom utan punktering, krasher eller felkörningar.

Idag har det inte blivit mycket gjort. Tog en finn sovmorgon och sen blev det storhandla då några kompisar skulle komma över på fika.
Ska lämna bussen ikväll och hämta min Stumpjumper sen blir det nog direkt i säng.

Inga kommentarer: