fredag 19 augusti 2016

Backsprätt och det ständiga försöket till att lära mig köra i bocken

Idag blev det korta backintervaller både till och från jobbet. Till jobbet blev det i de flesta backarna som fanns tillgängliga längst den närmsta vägen till jobbet.
Blev dock inga rekordtider då det regnade lite gran och var hala löv här och där.

På väg hem så blev det ett liknade uppläg. Köra på så gott det gick på de backarna som fanns. Förökte köra varanan i bocken och varanan i hoodsen. Jag har haft problem med att få ner kraftern i pedalerna när jag kör i bocken men nu börjar det gämna ut sig och till och med övergå till bättre tider i bocken.
Det är nu ganska jämt mellan bocken och hoddsen. Körde de 5 sista intervallerna av 10 uppför Strandvägen där jag bor och resultatet blev såhär där den första var i bocken och sen varanan efter det.

33s 802 watt i snitt
33s 815 watt i snitt
33s 790 watt i snitt
35s 750 watt i snitt
34s 720 watt i snitt

Allt uppmätt med mina Garmin Vector 2 pedaler. Man ser ju att det krävs mindre effekt när jag kör i bocken så kan jag bara få ut lika mycket eller mer som när jag kör i hoodsen så skulle jag nog få upp farten lite till.
Övning ger färdighet och det går åt rätt håll i alla fall men det finns fortfarande mycket att slippa på.





























Får se om jag hinner köra några mer pass på racern innan hösten och allt slask kommer.

Inga kommentarer: