söndag 18 juni 2023

Capital Enduro Series Löttingekullen

Idag var det dags för Capital Enduro Series vid Löttingekullen.

Det såg ut som det skulle bli regn och blött men som tur var det bara lite dugg innan tävlingen skulle börja.

Tur det för det är många ställen som är riktigt branta och steniga och med en hel del rötter.

Det var 6 banor som skulle köras 2 gånger så då fick man chansen att förbättra sina tider.
1:a banan hade dock 2 olika avslut och det andra var ganska brant och stenigt på slutet och jag hade haft lite problem att ta mig ner där förut.

Jag hade inga problem att ta mig ner för banorna men jag fegbromsade alldeles för mycket.

Skallen sätter stop hela tiden. Cykeln klarar av hur mycket som helst känns det som och varje gång jag kört en bana undrar jag varför jag bromsa när cykeln gick igenom allt utan problem.

Tror det sitter kvar lite k huvudet efter krascherna på de senaste enduro racen.

Men jag körde en hel del snabbare på 2:a varven så med lite tur kanske det kan släppa mer och mer.

Var grymt kvavt idag då det var regn i luften så det var tur jag köpte den mer luftigare hjälmen igår annars hade jag kokat sönder.

Det bjöds på WATO dricka på tävlingen också. Det satt riktigt fint så mycket som jag svettades idag. 
Det kändes varmare idag än igår när det var sol och 27 grader.

Får vara nöjd med dagen då det gick bättre och bättre på slutet.

Riktigt roligt och köra och som vanligt ett grymt arrangemang av Capital Enduro Series med bra och utslagsgivande banor.
Fullständiga resultat finns här.


Inga kommentarer: