torsdag 8 juni 2023

Försök till hårt varv på NICK med blodsockerdipp

Ikväll blev det en sväng till Kista för att köra ett hårt varv på NICK spåret.
Hade ganska högt blodsocker på 10,9 när jag drog iväg så jag tog bara vatten med mig i flaskan. 
Blodsockret gick sen upp till 12,5 påvägen ditt så jag tänkte att jag kommer nog runt hela varvet på bara flaskan.

Det tog typ 15 minuter på banan så var det 2 pilar ner. Hade som tur var en nödgodispåse med mig och det var bara att försöka käka.
Hade inte tagit insulin sen lunch så jag vet inte varför den störtdök så.
Tillslut var blodsockret nere vid 3 så då stanna jag och drog i mig hela påsen.

Tog det lite lugnare sista halvan då jag inte hade någon mer mat med mig och ville inte fastna i skogen med känning.
Blev en bra bit ifrån rekordtid men det gick skapligt ändå med tanke på stopen och ingen fullfart.


Skulle vara kul och försöka sätta en ny tid nu när det är så torrt och fint.

Inga kommentarer: