söndag 11 juni 2023

Järvsö dag 2

Idag var det dags igen och ut och köra lite enduro i Järvsö. Hade sänkt trycket i framdämparen och riktat bakskivam lite gran så bakhjulet snurrade bättre och framförallt dämparinställningen gjorde stor skillnad.

Vi började som vanligt med Barbro som uppvärmning. Sen var det dags för en tuff brud och Malin.

Sen kom vi till dagens utmaning. Jag och Fredrik hade inte tagit stendroppet på Kristin i början och den ville vi såklart checka av.
Den ser ganska brant ut och sen är det både småstenigt förre och efter hoppet.

Fredrik lyckades ta den först och jag fegade ur först men sen åkte vi en gång till och då satte jag den.
Som vanligt så kändes den helt ofarlig när jag väl körde.
Typiskt med alla järnspöken. Fick även personligt rekord på Kristin så det var skönt.

Nästa utmaning var Twist.Twist. Jag ville kunna ta de 2 första gap hoppen då jag klarade dem förra året.
Jag lyckades med första men andra fick jag aldrig med mig farten för att kunna ta.

Hade behövt köra den några gånger till för det kändes som jag började närma mig på att ta alla hoppen.

Det var stor skillnad mot igår i alla fall och det kändes som det gick mycket snabbare idag jämfört med igår.
Men det finns mycket att slippa på.
Trek:en gick som en dröm det är bara jag som behöver lära mig och släppa bromsen.

Har varit grymma 2 dagar här med fina spår i soligt väder och grymt sällskap.
Riktigt kul att få komma ut och köra enduro i en riktig Bikepark.

Inga kommentarer: