lördag 17 juni 2023

Test av CES banorna vid Löttingekullen

Idag blev det en tur till Löttingekullen där jag möte upp Fredrik för att testa Capital Enduro Series banorna inför i morgondagens race.
Banorna är ganska tekniska och steniga och det fanns några håriga partier som var ganska branta.

Lyckades ta A partiet idag också utan problem och den här stenen som jag haft lite problem med förut så man kommer in ganska brant i den och det är halvbrant upp.
Men som vanligt så var den ganska enkel när jag väll körde.

Försökte köra alla banor 2 gånger och nöta lite på de svåra partierna.
Det kommer behövas för det ser ut att bli regn i morgon.
Blev en sväng till Cykelhuset sen för att titta efter ny endurohjälm. 
Jag ville ha en som både var riktigt luftig och certifierad för downhill och det finns det inte så många som är.
Men Cykelhuset hade både Poc Octocon Race och Fox Racing Proframe RS.

Fick bli Fox:en då den satt bäst och hade fått bäst betyg i de olika testerna jag läst.


Avslutade eftermiddagen med ett första bad för i år utomhus med Oskar där vi avslutade med lite glass vid Edsviken Slott.




Inga kommentarer: