tisdag 6 juni 2023

Enduro i Haga med Filip

Ikväll blev det enduroträning i Haga med MTB Täby.
Vi fick finbesök av den svenska mästaren i BMX Filip Gustafsson.
Han visade hur man skulle hoppa och vad man skulle tänka på.


Det var något jag verkligen behöver. Jag kör ju som en räka i hoppen men nu fick jag till det lite bättre.

Vi började lite smått att bara försöka bunnyhoppa på asfalten sen gick vi över att köra lite mindre hopp i backen.

Jag började få till det lite bättre på slutet men jag har fortfarande långt kvar.
Jag måste lära mig och poppa till ordentligt och arbeta mer med vaderna när jag hoppar.
Sen måste jag våga vara lite mer framåtlutad så jag får bättre grepp och kontroll på cykeln.

Vill öva mer specifikt på det så jag verkligen får det att sitta.

Kul och se alla andra hoppa och utmana sig också.

Nu är det bara hem och fortsätta öva.




Inga kommentarer: