torsdag 29 juni 2023

Försök till hårt varv på NICK med ht

Ikväll blev det en runda på NICK Spåret. Tänkte jag skulle köra på min Procaliber för och testa skillnaden mot min heldämpade.

Den har ju ingen dropperpost heller så det skulle bli en utmaning.

Det var länge sen jag körde så stökig terräng med Procalibern. NICK Spåret blev som en helt ny bana.
Det som var mest ovant var att inte köra med dropper.
Jag ville slänga runt cykeln i alla kurvor och branter men det gick ju inte när sadeln var i vägen.

Märkte också att jag går för långt bakom cykeln när det blir brant också. Jag vill ju ha grepp på framhjulet så inte den drar iväg.

Det var en hel del stötigare med bara en 100 mm gaffel så jag fick jobba mer för att ta mig runt allt.

Jag försökte ta i ikväll men jag fick inget riktigt flytt.
Lyckades tappa kedjan 2 gånger och sen krascha jag på ett dumt ställe som jag aldrig haft problem med förut.
Vet inte vad jag gjorde för något. Fastnade med framhjulet sen flög jag åt sidan.
Fick lite nya härliga skrapsår på sidan men inget farligt.

I morgon blir det vila och återhämtning inför SM linjer i Tierp i helgen.

Inga kommentarer: