torsdag 19 mars 2009

Nu har man tagit första turen med den nya Ghosten.

Igår fick jag äntligen ihop cykeln helt. Nu är vajrarna och höljena klippta, styrstammen sänkt, gaffelröret sågat, borttagna distanser till styret,

skivbromsarna luftade, bromsskiva utbytt till 160mm

och sadelklämma utbytt. Allt det blev en viktminskning på 130g och kostade mig inte många kronor. Ska jag lätta den ännu mer så kommer det inte bli lika billigt.

Det är väl främst bultar som jag tänkt byta ut till titan och ALU dito och lättare flaskställ i carbon. Det blir förhoppningsvis inte så dyrt, sen är det sadel som kan kosta en del. Om pengagudarna finns med mig skulle det vara grymt med ett par riktigt lätta hjul men just nu är det lite knapert. Får se om man hittar något kul sen.
Testkörde lite igår också. Vilken skillnad mot vinterhojjen. Nästan 3kg lättare gjorde sitt. Satt lite lägre och längre fram på den här då jag hade raiserstyre på vinterhojjen och en kort 90mm stam. Vet inte om jag ska höja styret lite men längden kändes bra med lite mer utsträckt. Satte på en längre stam på vinterhojjen också för det var i kortaste laget med en 90 stam.

Det blev bara lita asfaltsåkning igår så jag han inte med att testa den i skogen. Första intrycket var väldigt bra i alla fall.

Får se om det blir tävlingspremiär på Ghosten i helgen då det är keps cup både lördag och söndag. Är det för slaskigt och blött så får det nog vänta. Vill inte slita ner den redan innan den riktiga säsongen har börjat.

Idag så har det blivit hårdträning. Cykla till jobbet och fläska till med 8st 15sekunders intervaller för att få lite sprätt i benen och för att inte tråka ut på dom inte allt för roliga vägarna till jobbet. Sen blev det 30min styrketräning och 30min coreträning innan lunch på jobbet.

På kvällen så piskade jag 10 intervaller uppför Nybrohovsbacken med Stefan och Hjalmar.
Blev lagom förnedrad i backen av både Stefan och Hjalmar. Antar att spurterna på morgonen fortfarande satt i för jag var grymt seg i starterna, Stefan och Hjalmar bara dansa iväg i början medans jag stod som parkerad. När jag kom upp på platten i slutet av backen så brukade jag kunna köra ikapp. På en av intervallerna tog jag i som ett djur så jag hängde på till platten men sen drog någon ner rullgardin och jag tvärdog där jag brukade köra ikapp i vanliga fall. Där blev tiden fantastiska 2:38 vilken dimma jag hamna i där....

Hängde med ganska bra i alla fall och tiderna låg runt 2:14-2:38 dom flesta under 2:30 så det var ganska mycket bättre än förra veckan. Det borde det varit för nu var det ingen snö på toppen och mitt blodsocker var bättre. Här är pulsfilen från passet. Hade lite problem att få upp pulsen som vanligt fick 174 som högs trots att jag tog i som en stucken gnu.

1 kommentar:

Steffoboy sa...

Härligt med ny hoj! Jaha, så det blir "tjej-skiva" i år till bromsarna? :)

Rapport från Ursvik: Ojojojoj vad istigt det kan vara. Jag cyklade förbi med Micke på vägar på och i närheten av "milbanan" i morse. Det var halare än halast. Dubbdäck skadar sannolikt inte! (Tyvärr)