söndag 2 augusti 2009

The bottom wasn't nådd.....

Efter att vi kommit hem från Bulgarien så hade jag hoppats på att vara utvilad och kunna köra några hårda pass för att väcka kroppen igen så jag skulle kunna köra bra på Kringelloppet som jag vann förra året.
Självklart åker min lilla Älskling på influensa och drar ner mig i skiten såklart efter hemkomst.
Vad annars jag har ju inte haft något flyt förut på den här säsongen så varför skulle jag ha det nu.
Blev knappt någon träning den här veckan heller och min feber hade satt sina spår.
Åkte till Södertälje i lördags men kände att jag inte var helt frisk. Jag hade ingen feber men jag kände att jag inte hade något tryck i påkarna och när jag väl tog i så börja jag hosta.
Blev inget race för mig där, ytterligare en tävling käpprätt åt helvete. Nu när det äntligen var hemmaplan också, det är typiskt.
Resultat från lördagens Kringellopp hittar ni här.

Idag så testade jag att köra och det gick som förväntat helt åt helvete också. Hade ingen styrka alls och när jag börja närma mig tröskelpuls så fick jag slemhosta. Alla bara segla om mig och det kändes som jag var helt tvärsist. Orka inte hänga på någon som kom ikapp.
Körde runt i distansfart dom första 2 varven av 3, tänkte att tar jag mig bara runt så kanske jag får någon fjuttig poäng i Kalas XC Cupen.
På sista varvet så vakna jag till lite och gjorde ett halvhjärtat försök att köra ikapp några stackare. Kom om ett par styckna men jag var redan så akterseglad så det blev inga större förändringar.

Blev en 10:e plats till slut runt 35min efter suveräne Ulf Johansson som förrutom att cykla bra även bakar fina saker i kolfiber. Bla dom Innolite fälgarna som jag kör på.
Här är resultatet från dagens tävling.
Ja det var en till tävlingshelg åt helvete, nej jag är inte bitter....
Kan det gå bra någon gång det här året så skulle jag bli glad?
Nya tag till cupfinalerna i LVG, XC och Långloppscupen innan jag packar ihop för året.

Inga kommentarer: