onsdag 23 september 2009

Alternativträning

Nu börjar det bli lugnt på cykelfronten då alla stortävlingar är slut. Känner att det är dags för lite villa och göra något annat ett tag.
Så igår blev det ett härligt svettigt Box pass på jobbet. Hade ingen att gå med så jag fick den 2m långa och 120kg muskler tunga ledaren att sparras mot.

Fan vad skönt det är att åka på däng...;o) Nu fick jag en ordentligt match och fick ta ut mig både som slagpåse och slagskämpe. Riktigt kul var det och grym träning för hela kroppen.
Känner dock att det finns risk att jag kommer vakna upp i fosterställning i morgon då jag inte har kört Box på ett halvår och det blev en grymt hård start igår.

Hade planer på att testa bodypump i morgon också, får se hur det går. Vet inte hur bra träning det är för cyklingen direkt men jag tror det kan vara bra med lite allmänstyrka också, speciellt med bålträning så jag slipper få ryggont. Sen tycker jag det är kul att göra något annat ibland så det är nog bra för psyket också.

Inga kommentarer: