torsdag 10 september 2009

Ja då var det packat och klart

Idag blev det vila igen från träningen. Blev till att packa ihop allt inför helgen efter jobbet. Var till Pedalogerna och inhandla kolsyrepatroner också. Klantig som jag é hade jag lyckats bränna 3 patroner på mitt framhjul efter att jag riktat och spänt upp det lite gran.
Gjorde ett försök med fotpumpen men det hände fan ingenting. Stod och pumpa mig gul och blå men ingen luft kom i.
Tänkte att jag tar en patron, första fick jag inte håll ordentligt på så det blev bara en smygfis och inget var kvar i däcket. Andra gick bra och luften kom i men sen när jag skulle dra bort patronen så hängde ventilen med och all luft försvann igen. Fan bara en patron kvar.

Drog åt ventilen ordentligt och drog av den sista patronen och det fungerade som tur var.
Cykeln är nu fintvättad injusterad och klar för race.
Kedjan är såklart nästan kliniskt ren, jag vill såklart inte ha någon onödig friktion.
Kassetten har fått sig en omgång också.
Jag är nog fintvättad och injusterad också känns det som så i morgon bär det av till Falun laddad och klar för MTB SM i Marathon.

Inga kommentarer: